scenkonstquinna

Alla inlägg den 18 april 2017

Av Scenkonst Quinna - 18 april 2017 14:52

     Föreställningen Bakom Stängda Dörrar är berättelsen om Moa, LittleRainbowMoa14 som hon kallar sig på nätet.

”Han kallar sig för Petrus65. Han skriver att han känner Krister. Att han har sett bilder på mig. Han skriver att vi ska träffas i helgen, om jag inte dyker upp kommer jag att dö. Det känns som om jag faller och något har brustit inuti. Jag vet inte längre vart min kropp börjar och slutar.”

Vad händer med en människa som tvingas leva två liv samtidigt? Vad händer när nätet blivit en direkt kontakt med förövare som kan vara omöjliga att värja sig emot? Att känna sig genomsyrad av skam och känna sig fängslad av sin förövare som man i vissa fall kanske aldrig ens träffat i verkligheten. Vad händer med vårt samhälle när våra barn far illa och inte vågar berätta? 

Pjäsen är en gripande monolog om sexuell grooming, makt och hot.  Med pjäsen ger Scenkonst Quinna publiken en inblick i vad som kan pågå bakom stängda dörrar till ett, till synes vanligt tonårsrum.

I samband med teaterföreställningen kommer det även finnas en tillhörande konstutställning av konstnären Monica Gallon.

Av och med: Catharina Gallon
Scenografi & kostym: Monica Gallon.
Scenografiass: Charlotte Sandberg
Föreställningens längd ca 70 min. (Utan paus)

Projektet genomförs med stöd av Västra Götalandsregionen
www.scenkonstq.se

Presentation

Välkommen till Scenkonst Quinnas blogg. Se även hemsidan scenkonstq.se
Vi är en ideell förening som är verksam inom scenkonsten. SQ är religiöst och politiskt obunden.

Bilder

                             

  

  

                                            

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv i gästboken

Länkar

Föreställningen

   Gästspel 11,12 och 13:e september. Alla kvällar kl.19.00 på Teater Brunnsgatan Fyra. Missa inte! Biljetter via www.ticnet.se   

Projektet

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards