scenkonstquinna

Alla inlägg under juni 2017

Av Scenkonst Quinna - 8 juni 2017 13:39

 

Min vapendragare, kollega, samarbetspartner, kreativa bollplank och som även råkar vara min mamma- Konstnären Monica Gallon
Att få arbeta sida vid sida med dig i ännu ett projekt som berör ett viktigt ämne är verkligen en ynnest. Det är svårt att beskriva känslan att få se sin pjäs, sina ord och text skildrad i konst. 
Det är omtumlande. Det är en förmån och sanslöst spännande.
Speciellt av en konstnär som kan fånga det där hastiga, flyktiga ögonblicket där livet verkligen bränner till. En konstnär vars blick vågar borra sig djupare och gripa tag i något specifikt och på samma gång något allmängiltigt.
Under dina 30 år som yrkesverksam konstnär har du alltid porträtterat människor av kött och blod, förankrade i det verkliga. Gestaltat livet- det råa, det vackra, starka, lustfyllda och det röda smärtsamma. Som återigen ekar in i den foajéutställning som följer med föreställningen Bakom stängda dörrar.
Så, min vapendragare, kollega, vildhäst, bästa vän och som även råkar vara min mamma. Jag kan bara säga TACK! I'm the lucky one! Den 19:e maj flyger vi. www.monicagallon.com

Presentation

Välkommen till Scenkonst Quinnas blogg. Se även hemsidan scenkonstq.se
Vi är en ideell förening som är verksam inom scenkonsten. SQ är religiöst och politiskt obunden.

Bilder

                             

  

  

                                            

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv i gästboken

Länkar

Föreställningen

   Gästspel 11,12 och 13:e september. Alla kvällar kl.19.00 på Teater Brunnsgatan Fyra. Missa inte! Biljetter via www.ticnet.se   

Projektet

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards